להתיש ולהתחמק על חשבון הסיעודיים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

סוד גלוי בתחום הסיעוד הוא שחברות הביטוח מנסות להתיש את המבוטחים ולהתחמק מתשלום עד כמה שניתן. “חשוב להתעקש על הזכויות: מדובר באנשים ששילמו לאורך כל החיים ואין סיבה שלא יקבלו את כל מה שמגיע להם, ומדובר באלפי שקלים לחודש”

40% מתביעות הביטוח הסיעודי נדחות על הסף כך עולה מנתונים שפרסם הפיקוח על הביטוח. תחום הסיעוד מוביל פעם אחר פעם במספר התלונות שמוגשות לפיקוח, על כך שחברות הביטוח מערימות קשיים בפני המבוטחים במימוש הזכויות.

“אנשים שמגיעים למצב סיעודי הם חלשים ופגיעים ביותר ולכן קל לחברות הביטוח להתיש אותם” אומרת מיכל אש, מנהלת מקצועית ב”אופק – המרכז זכויות בע”מ”, ומדגישה: “הם שילמו כל חייהם מאות שקלים בחודש עבור הביטוח, ודווקא עכשיו כאשר הם זקוקים לכסף על מנת לממן את הוצאות הטיפול, החברות מתנערות מהם”.

מנצלות עד תום את האותיות הקטנות

לפי הפיקוח על הביטוח, אדם סיעודי הוא אדם שלא יכול לבצע חלק מהותי (מעל ל-50%) של 3 מתוך 6 הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ולנוע ולהתנייד בכוחות עצמו. בנוסף,  אדם בעל מצב תפקודי ירוד בעקבות תשישות נפש ייחשב גם כן לסיעודי ויוכל לדרוש את הקצבה שמגיעה לו לפי תנאי הפוליסה.

“לצערנו, חברות הביטוח לא ששות לקבוע בקלות שאדם אינו מסוגל לבצע את הפעולה הבסיסית. לדוגמא, מספיק שהמבוטח צועד צעד אחד בעזרת הליכון או מקל, גם אם צעד אחד זה כל מה שהוא מסוגל לעשות, בשביל שחברת הביטוח תקבע כי הוא מסוגל להתנייד”, אומרת מיכל אש. “לכן, חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע מומחה שיסייע ויכווין את המבוטח ואת משפחתו כיצד למצות את הזכויות המגיעות להם ולקבל את גמלת הסיעוד מהביטוח, שיכולה להגיע לאלפי שקלים בכל חודש”.  

בכדי לבדוק התאמה למיצוי זכויות בתחום הסיעודי ענו על השאלה הבאה: מהו גילך?

טיפים לקראת הבדיקה

מיכל אש נותנת מספר טיפים כיצד להיערך לבדיקת היכולת שמבצעת חברת הביטוח:

  • לאסוף תיעוד על מצבו של המבוטח ולשלוח לחברת הביטוח ישירות כל מסמך המעיד על קושי בביצוע פעולות, כולל מסמכים מביטוח לאומי.
  • לבקש מרופא המשפחה טופס סיכום וטופס הערכה תפקודי שבו כל המידע הרפואי של המבוטח, כולל תיעוד נפילות, אבחון אורתופד, אורולוג ועוד.
  • להקפיד לבצע במסגרת הבדיקה את הפעולה המלאה המוגדרת ולא רק חלק ממנה על מנת שהבודק יעריך נכון את המצב. זה לא המקום “להיות גיבורים”

“חברות הביטוח העמידו מערך משומן של אנשים על מנת להקשות על המבוטחים, ואנחנו באופק מהצד השני העמדנו את מיטב אנשי המקצוע שלנו על מנת לסייע להם”, מדגישה מיכל.  “עזרנו לאלפי  לקוחות סיעודיים שליווינו לקבל את מה שמגיע להם. לא יכול להיות שאדם ישלם על ביטוח כל חייו ובבוא העת, כאשר הוא זקוק לו יקבל סירוב ויישא בעלויות נוספות”.

כסף שיכול לשנות דרמטית את איכות החיים

תחום הביטוח הסיעודי עובר בחודשים האחרונים שינויים ורפורמות רבות והביורוקרטיה המסובכת ממילא, הופכת להיות מורכבת עוד יותר. “אני ממליצה למבוטחים לא להתייאש. האסטרטגיה של החברות בנויה על כך שאדם שבקושי מצליח לעמוד, לא יוכל לשאת את הטרטורים ואת הצורך להתמודד עם הדחיות של הבקשות שלו להפעלת הפוליסה”, אומרת מיכל.

“המבוטחים צריכים לדעת שהם לא לבד: הם יכולים לפנות אלינו ולקבל עזרה מקצועית בהתמודדות הקשה מול ענקיות הביטוח. מדובר על סכום כסף שיכול להקל על חייו של האדם הסיעודי ולשנות את איכותם באופן דרמטי, אסור לוותר על הזכויות וחשוב לנצל אותן”, היא מסכמת.

בכדי לבדוק התאמה למיצוי זכויות בתחום הסיעודי ענו על השאלה הבאה: מהו גילך?

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

כתבות חמות

דילוג לתוכן