האם ברצונך לקדם את העסק שלך?

רואה חשבון מקצועי ומסור הוא חלק חשוב בהצלחה של כל עסק: הוא עוזר בתכנוני מס ודואג לטיפול בביורוקרטיה מול הרשויות – כך תבחרו רו"ח שיעזור לעסק שלכם לצמוח
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

עבור חברות ועסקים מורשים רבים, רואה החשבון הוא חלק אינטגרלי מהעסק – גם אם הוא לא נמצא ברשימת מקבלי המשכורות. תפקידם של רואי החשבון בשגשוג העסק משמעותי ביותר: הם אלה שמסייעים לבעלי העסק להבין במדויק את מצבו הפיננסי, מזהירים מפני שגיאות בניהול שעלולות לעלות ביוקר ומלווים את העסק בכל צעד וצעד, בדרכו להצלחה.

"בעלי עסקים רבים מרגישים שהם ​לא עושים כמיטב יכולתם בתכנון הפיננסי והחשבוני הנדרש להצלחת העסק", אומר רו"ח אורי מנייב, בעל משרד רואי חשבון. "במקצוע הזה רבים מהיתרונות החשבונאיים שעסק יכול לייצר נמצאים בפרטים הקטנים, ולכן חשוב שבעל העסק ירגיש שרואה החשבון שלו משקיע ודואג לצמיחה ולמקסום הרווחים בכל זמן". ​

"ההטבות במס יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה"

"הזכויות וההטבות השונות במס יכולות להגיע גם לסכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה", מסביר רו"ח אורי מנייב. "רואה חשבון שאכן רואה למול עיניו את טובת העסק, חייב להסביר ללקוחות את הנושא באופן ברור ככל האפשר, ולא להסתפק בהסברים טכניים שהלקוחות לא תמיד מבינים. ליווי מקצועי אישי וזמין חשוב גם כדי שבעלי העסק יבינו היטב את השורה התחתונה בעסק שלהם – ויידעו מהי תמונת המצב האמיתית של הרווח או ההפסד", הוא מוסיף. 

ואולם, במבחן המציאות, לא תמיד בעלי העסק לומדים את העסק, את ההתנהלות השוטפת שלו, ואת התוכניות לעתיד. כתוצאה מכך, מבנה הרווחיות של העסק לא נבדק כהלכה במהלך השנה – מה שעלול להביא לעיוותים בדוחות השוטפים של העסק, לביקורת של מס הכנסה וגם לביצוע טעויות עסקיות קשות.

כדי לקבל ייעוץ אישי ומקצועי לעסק שלכם ממשרד רו"ח שמואל רוסק ושות', בחרו את התשובה המתאימה: האם אתם תושבי ישראל?

האם ברצונכם לתכנן את עתיד העסק?

רואי החשבון מחזיקים בידע מקצועי רב, מכירים היטב את חוקי המיסוי והתעסוקה, ומתוקף כך יכולים לעזור ללקוחות לא לעשות טעויות יקרות, ולחסוך כסף רב.

"קפדנות ודייקנות ימנעו סיטואציה בעייתית מול רשויות המס"

"אין ספק כי רואה חשבון קפדן ומדויק ימנע מהעסק סיטואציות בעייתיות מול רשויות המס הכרוכות בחקירות, ביקורות ותשלום קנסות כבדים. בעל עסק שחש שהוא נדרש יותר מדי פעמים לחקירות וביקורות מעין אלה, כדאי שיבדוק אם יש בעיה בהתנהלות של העסק – שנובעת מחוסר תשומת הלב של בעל העסק", מדגיש רו"ח אורי מנייב.

"בנוסף, תכנון שגוי של המקדמות והתשלומים השוטפים במהלך השנה מביא עסקים לשלם בסוף השנה סכומים גבוהים למס הכנסה ולביטוח הלאומי, מאחר שהם לא הקפידו על סימולציות שוטפות במהלך השנה, ולכן בעל העסק לא ידע מה תהיה ההתחייבות שתחכה לו בסוף. לא פעם, המשמעות היא מכה קשה לתזרים המזומנים של העסק.

"לכן, ישנה חשיבות עליונה למנות רואה חשבון בעל מוטיבציה ראויה כדי לשרת את העסק שלכם ולהביא אותו למיצוי פוטנציאל הרווחיות שלו באופן יומיומי", מסכם רו"ח מנייב, ומוסיף: "יש הרבה רואי חשבון ראויים, ולא כדאי לוותר על כך".

כדי לקבל ייעוץ אישי ומקצועי לעסק שלכם ממשרד רו"ח שמואל רוסק ושות', בחרו את התשובה המתאימה: האם אתם תושבי ישראל?

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו