חברות הביטוח לא אוהבות לשלם למקרים סיעודיים – זה הפתרון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

גם תשלומים של אלפי שקלים בשנה לחברת הביטוח לא מבטיחים לכם שברגע האמת, תקבלו את הכסף שמגיע לכם. “הדרך היחידה למקסם את הפיצויים ולהצליח מול דחייה של חברת הביטוח היא להילחם חזרה בחוכמה” 

גליה, תושבת השרון בת 75, פנתה לחברת הביטוח שלה לאחר שמצבה הרפואי הידרדר. החברה בישרה לגליה כי היא אכן עונה להגדרה העקרונית של חולה סיעודית; אך החליטה לערוך בדיקה נוספת ואף שלחה חוקרים סמויים שצילמו את גליה בעת ביצוע פעולות שאינן תואמות את מצבה, כביכול. החברה החליטה לדחות את התביעה – בטענה כי גליה כלל אינה סיעודית.

למרות כוחה הגדול של חברת הביטוח, המצוידת במחלקה משפטית גדולה, גליה לא ויתרה – ופנתה למשרד עורכי דין המתמחה בתביעות ביטוח. כבר בבדיקה ראשונית נמצאו על ידי המשרד שתי פוליסות ביטוח שגליה לא ידעה על קיומן, ולאחר מספר חודשים של טיפול במקרה, גליה הוכרה כסיעודית על ידי חברת הביטוח – וקיבלה פיצוי מצטבר בגובה של כמיליון שקלים.

"חברות הביטוח לא רוצות לשלם"

“אמא שילמה לחברת הביטוח שלה שנים ארוכות, במחשבה שאם יגיע יום שבו היא תצטרך עזרה – החברה תעמוד בהבטחה שלה”, אומרת מיכל, בתה של גליה. “רק אחרי שדחו את התביעה שלה הבנו שיש בישראל חולים סיעודיים רבים שפשוט לא מקבלים את מה שמגיע להם, כי חברות הביטוח לא רוצות לשלם – מדובר בסכומים של אלפי שקלים בחודש, כשבמקרי מוות אפשר גם לתבוע רטרואקטיבית תוך שלוש שנים, ואז הסכומים גדולים באופן משמעותי – אנשים פשוט לא יודעים זאת”.

ואכן, חברות הביטוח מסתמכות על השפה המשפטית המסובכת בפוליסות, על האותיות הקטנות שרוב הלקוחות לא קוראים, וגם על עורכי דין רבים העובדים בשורותיהן. המסקנה ברורה – כדי להתמודד איתן, עדיף להצטייד במישהו שדובר את השפה שלהן – ומכיר היטב את הדרך בה הן פועלות, מבפנים.

“מומלץ לפנות לעו”ד עוד לפני הפנייה לחברת הביטוח”, מסביר עו”ד תומר בכר, בעל משרד המתמחה בתביעות ביטוח. “טעויות שנעשות על ידי המבוטחים בהתנהלות עלולות לעלות ביוקר בהמשך וחשוב למנוע אותן. בנוסף, עורך דין מקצועי בתחום יידע למקסם את סכומי הפיצוי, ולקצר את התהליך”, הוא מסביר.

כדי שנוכל לבדוק את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעת ביטוח סיעודי, בחרו את גיל המבוטח:

יותר מ-90% הצלחה במקרים של דחיית התביעה

עו”ד תומר בכר עוסק בתחום הסיעוד כ-20 שנה, והודות לניסיון הרב ולידע שלו בתחום – מצליח המשרד להשיג ללקוחותיו פיצוי כספי ביותר מ-90% מהמקרים שבהם חברת הביטוח דחתה את התביעה. “עורכי הדין בצוות שלנו עבדו בעבר בחברות ביטוח – והם מכירים היטב את שיטות הפעולה שלהן, מבינים באילו מקרים הן דוחות תביעה – ואיך אפשר להימנע מכך”, מסביר עו”ד בכר.

ואכן, אחת הסיבות הנפוצות לדחיית תביעה היא טענה של חברת הביטוח כי המבוטח לא סיפק לה מידע מלא על מצבו הרפואי לפני ההצטרפות. כך היה במקרה של מוטי, תושב הצפון, שהוכר כסיעודי בשל דמנציה, אך נדחה על ידי חברת הביטוח בשל מה שהיא הגדירה “פגם בגילוי הרפואי בעת ההצטרפות”. במשרדו של בכר מספרים כי בסיום הטיפול בתביעה שכלל חוות דעת רפואיות מקצועיות מתאימות, מוטי הוכר כסיעודי, וקיבל פיצוי של מאות אלפי שקלים.

"אלפי שקלים בחודש לצורך טיפול והשגחה"

“תביעת ביטוח סיעודי שנדחית כואבת מאוד בכיס של המבוטח – הרי מדובר באלפי שקלים בחודש, שהוא זקוק להם לצורך טיפול והשגחה”, אומר עו”ד בכר. “לא רבים יודעים שגם לאחר מות המבוטח, ניתן לתבוע פיצוי רטרואקטיבי, בסכומים שיכולים להיות גבוהים מאוד. לכן, חשוב לא לעשות טעויות בתהליך – ולפנות כבר בהתחלה לאיש מקצוע שיודע איך פועלות חברות הביטוח, וכיצד להתמודד מול התרגילים שלהן.

“אני רואה אנשים. לא תיקים ולא לקוחות”, הוא מסכם ומדגיש: “הדבר החשוב לי ביותר הוא לעזור למבוטחים ששילמו את מיטב כספם במשך שנים לחברות הביטוח, לקבל את מה שמגיע להם – אנחנו נלחמים על כך מדי יום עבור כל אחד מלקוחותינו”.

כדי שנוכל לבדוק את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעת ביטוח סיעודי, בחרו את גיל המבוטח:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

כתבות חמות

דילוג לתוכן